چوسان کره

وبلاگی برای انتشار مقلات تاریخی کره ای

چوسان کره

مشخصات بلاگ
چوسان کره

شما در این وبلاگ با امپراتوران چوسان اتفاقات و رابطه سریال ها با آنها آشنا میشوید.
درباره نویسنده:
امیر محمد پیلوار هستم نویسنده و مترجم این وبلاگ را ساختم چون علاقه زیادی به تاریخ کره دارم امیدوارم مفید باشه.

بایگانی

سریال افسانه اوک نیو

سه شنبه, ۵ اسفند ۱۳۹۹، ۰۱:۲۳ ب.ظ

با سلام اسم کره ای من کیم یونگ هو هست من نویسنده و وبلاگ نویس هستم.میخوام در این مطلب رابطه دو سریال اوک نیو و جواهری در قصر را توضیح بدهم.

(نوجه:این مطالب از ویکی پدیا جمع آوری شده است.)

همه چیز از امپراتور چونگ جونگ چوسان شروع میشود وی در سال 1488 میلادی به دنیا آمد او فرزند سئونگ جونگ چوسان بوده است او با ملکه مونجونگ در سال 1517 میلادی ازدواج کرد و پسر او امپراتور میونگ جونگ (همان امپراتور در سریال اوک نیو) در سال 1534 میلادی به دنیا آمد و در 33 سالگی درگذشت. وی دارای 14 خواهر و برادر بوده است که یکی از آنها با نام اینجونگ چوسان است. میونگ جونگ پسر ملکه مونجونگ و اینجونگ پسر ملکه  یون میونگ هی ، از طایفه پاپیونگ یون ، همسر پادشاه جونگ جونگ چوسان است. در زمان حکومت پادشاه چونگ جونگ همه چیز خوب بود ولی بعد از اینکه وی بیمار شد (در سریال جواهری در قصر نیز بیمار شد او وجود دارد) ملکه مونجونگ با برادرش یون وون هیونگ (در سریال اوک نیو) نقشه ای کشیدند تا پسر آنها ولیعهد شود ولی در حکومت قانون این بوده است است که پسر اول امپراتور به عنوان پادشاه منصوب شود پس اینجونگ چوسان پسر ملکه یون میونگ هی همسر اول امپراتور ولیعد بود. (در تاریخ واقعی امپراتور چونگ جونگ در سال 1517 با ملکه مونجونگ ازدواج کرد اما با ملکه یون میونگ هی در سال 1507 ازدواج کرد در نتیجه پسر وی باید ولیعهد میشد. البته همسران دیگری نیز داشته که برخی از آنها یا زود مردند یا دارای فرزنده نبوده اند) در نتیجه ملکه مونجونگ و برادرش که از حال امپراتور چونگ جونگ خبر داشتند منتظر بودند تا وی بمیرد و بعد نقشه شان را عملی کنند سپس امپراتور چونگ جونگ در سال 1544 درگذشت و همسر اول وی ملکه یون میونگ هی هم در سال 1515 در گذشت و پسر اینجونگ نیز در مقام ولیعهدی خود باقی مانده بود پس از درگذشت امپراتور چونگ جونگ ولیعهد اینجونگ به حکومت رسید ولی با نقشه های ملکه مونجونگ و برادرش امپراتور اینجونگ به مدت 1 سال حکومت کرد و سپس در سال 1545 توسط ملکه مونجونگ و برادرش مسموم شد و برادر ناتنی اش امپراتور میونگ جونگ چوسان (در اوک نیو) به حکومت رسید.

ملکه یون میونگ هی اولین همسر امپراتور چونگ جونگ نبوده بلکه تنها همسری بوده که درای فرزند بوده و زنده مانده بود تنها اطلاعاتی که از اولین همسر امپراتور چونگ جونگ وجود دارد این است که نام اولین همسر او Sook-ui Lee و در تاریخ نامعلوم با امپراتور ازدواج کرد و در سال 1524 فوت کرده است.

اما درباره ی رابطه گابی با یونسنگ در سریال جواهری در قصر:

شواهدی نیز وجود دارد که گابی همان یونسنگ است. اما شواهدی هم وجود دارد که این موضوع را رد میکند در کل این میتواند یک سوء تفاهم در فیلمنامه باشد اما به عقیده من این موضوع صحت ندارد.

آیا اوک نیو و یون ته وون در تاریخ واقعا وجود داشته اند؟

خیر این عقیده کاملا غلط است شاید همسری از امپراتور چونگ جونگ چنین فرزندی داشته باشد اما در زندان به دنیا آمدن یک داستان است و صحت ندارد.

آیا یون وون هیونگ و جانگ نان جانگ در تاریخ واقعی وجود داشته اند؟

یون وون هیونگ و جانگ نان جانگ در تاریخ وجود داشته اند اما نحوه آشنایی و ازدواج آنها واقعی نیست و در تاریخ نامعلوم با یکدیگر ازدواج کره اند.


 

  • کیم یونگ هو

نظرات  (۱)

خیلی عا لی بود  کامل توضیح دادی 

پاسخ:
ممنون از شما وظیفه است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی