چوسان کره

وبلاگی برای انتشار مقلات تاریخی کره ای

چوسان کره

مشخصات بلاگ
چوسان کره

شما در این وبلاگ با امپراتوران چوسان اتفاقات و رابطه سریال ها با آنها آشنا میشوید.
درباره نویسنده:
امیر محمد پیلوار هستم نویسنده و مترجم این وبلاگ را ساختم چون علاقه زیادی به تاریخ کره دارم امیدوارم مفید باشه.

بایگانی

۲ مطلب در مهر ۱۴۰۰ ثبت شده است

قوانین کپی رایت :

**تمامی مطالب این وبلاگ توسط تیم تحقیقات از انواع وبسایت های ایرانی و خارجی جمع آوری شده و سپس توسط تیم ترجمه به زبان فارسی ترجمه می شوند و توسط تیم انتشار در وبلاگ انتشار داده میشوند.

**کپی برداری از مطالب وبلاگ تنها با ذکر منبع مجاز است و درصورتی که منبع ذکر نشود کاملا حرام و غیر قانونی است و در وقع فرد خاطی متهم به زیر پا گذاشتن حق کپی رایت است.

 

با تشکر ء امیر محمد پیلوار - مدیریت وبلاگ

 

 

  • کیم یونگ هو

سلسله چوسان

حکومت چوسان تا اکتبر ۱۸۹۷ میلادی به حیات خود ادامه داد و در طی این مدت 27 پادشاه حکومت کردند. پایتخت این سلسله شهر هان سونگ، سئول امروزی بود. در این دوره، دین کنفسیوس دین رسمی کشور شد.همچنین در این دوره ژاپن به کره حمله کرد ولی به دلیل کمک چین به کره، ژاپن در این حمله ناکام ماند. در این دوره، نفوذ چین در کره افزایش یافت به‌طوری‌که در قرن هفدهم میلادی، پادشاهان چوسان تنها رؤسای پوشالی بودند و قدرت اصلی در دست چینی‌ها بود و کره از چین تبعیت می‌کرد است.

 

یی سئونگ‌ گی و تاسیس چوسان

تائجو چوسان، (به کره ای: 태조)؛ زاده ۱۱ اکتبر ۱۳۳۵ - درگذشته ۲۴ مه ۱۴۰۸)، با نام شخصی یی سئونگ‌گی (یی) ، اولین پادشاه سلسله چوسان است. وی که در ابتدا یکی از افراد رده پایین امپراتوری مغول بوده و سپس به ارتش گوریو پیوسته است توانسته پس از ارتقاء رتبه در ارتش در سال ۱۳۹۲ میلادی به کمک ادیب جونگ دوجون (سامبونگ) تاج‌وتخت را تصاحب کرده و دودمان چوسان را پایه‌گذاری کند.

داستان کامل تصاحب گوریو و پایه گذاری چوسان

در اواخر قرن چهاردهم ، گوریو تقریباً 500 ساله تأسیس شده در 918 در حال تزلزل بود و پایه های آن پس از سالها جنگ و اشغال عملاً امپراتوری مغول در حال فروپاشی فرو ریخت. به دنبال ظهور سلسله مینگ ، دربار سلطنتی در گوریو به دو گروه متضاد تقسیم شد: گروهی که توسط ژنرال یی (حمایت از مینگ) رهبری می شد و اردوگاه به رهبری ژنرال چو (ایستاده در کنار یوان).

گوریو ادعا کرد که جانشین پادشاهی باستانی گوگوریو (که بعداً به گوریو تغییر نام داد) بود. به این ترتیب ، بازگرداندن منچوری به عنوان بخشی از خاک کره در طول تاریخ بخشی از سیاست خارجی آن بود. هنگامی که یک فرستاده مینگ در سال 1388 میلادی یعنی چهاردهمین سالگرد گوریو ، به گوریو آمد و خواستار واگذاری قلمرو شمالی سابق گوگوریو به مینگ چین شد ، ژنرال چو از این فرصت استفاده کرد و برای حمله به شبه جزیره لیائودونگ استدلال کرد.

ژنرال یی برای رهبری حمله انتخاب شد. با این حال ، او شورش کرد و به که سونگ رفت و کودتا را آغاز کرد و پادشاه یو را به همراه پسرش یعنی وانگ چانگ را سرنگون کرد. او بعداً پادشاه یو و پسرش را پس از بازسازی ناموفق کشت و پادشاهی به نام یی را به زور بر تخت نشست (او گونگیانگ گوریو شد). در سال 1392 ، زنرال یی ، جونگ مونگ جو را که رهبر بسیار محترم گروه وفادار به سلسله گوریو بود را کشت و پادشاه گونگیانگ را از قدرت برکنار کرد و او را به وونجو تبعید کرد و قبل از آنکه او بر تخت سلطنت بنشیند. پادشاهی گوریو پس از تقریباً 500 سال حکومت به پایان رسیده بود.

 

ژنرال چو کیست؟

چوی‌یونگ‌ یا چوئه یونگ (۱۳۱۶–۱۳۸۸)، ژنرالی کره‌ای بود که در دوره گوریو و در شهرستان هونگ سئونگ یا چئوروون متولد شد. وی پس از سرکوب شورش جو ایل شین (조일신) به یک قهرمان ملی تبدیل شد. همچنین وی در سرکوب شورش دستار سرخ ها شرکت کرد و بعدها با سلسله مینگ برای سرنگونی سلسله مغولی یوآن متحد شد. در سالهای پایانی زندگی چوی یونگ، یی سان گه که از زیردستان سابق چوی یونگ بود وی را به خیانت متهم کرد و سپس به دستور او چوی یونگ اعدام شد. یی سانگ گه بعدها و در سال ۱۳۹۲ سلسله چوسان را تأسیس کرد.

 

این مطلب توسط وبلاگ چوسان کره ترجمه و جمع آوری شده است و کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز است.

 

Translate this text

  • کیم یونگ هو